Presentació

L’Associació de Mares i Pares d’Alumnes (AMPA) de l’escola d’educació especial l’Estel va ser constituïda oficialment l’any 2001. La seva finalitat és contribuir dins de la comunitat educativa de l’escola l’Estel en tot allò que fa referència a l’educació del seu alumant, per tal de millorar-ne la seva qualitat.

L’AMPA de l’Estel parteix del principi que l’educació ha de permetre l’inclusió social dels nostres fills i filles amb discapacitat intel·lectual. En general, l’AMPA de l’Estel defensa el respecte pels drets de les persones amb discapacitat intel·lectual, dins el propòsit establert per les Nacions Unides en la Convenció Internacional sobre els Drets de les Persones amb Discapacitat del 13 de desembre de 2006.

Des de la seva constitució, l’AMPA ha comptat amb les juntes presidides per: Ignasi Cruzate (2001), Miquel Trulls (2003), Elisabet García (2007), Josep Casanovas (2011) i Antoni Llamas (2015).

• Promoure la participació dels pares i mares en la gestió del centre.
  • Facilitar la col·laboració de l’escola en els àmbits social, cultural, econòmic i laboral de l’entorn per tal de facilitar la inclusió social dels nostres fills i filles.
  • Col·laborar en les activitats educatives de l’escola programant activitats complementàries, extraescolars o de serveis.
  • Promoure activitats de formació dels pares i mares, tant des del vessant cultural com de l’específic de responsabilització en l’educació familiar.

Per aconseguir aquest objectius, en els darrers anys, hem organitzat conjuntament amb la comunitat educativa de l’Estel festes de final de curs, festa de Nadal, activitats extraescolars (hipoteràpia, rehabilitació aquàtica, musicoteràpia,….) casals en períodes festius, participació en la festa popular dels Tonis, xerrades formatives en el marc de l’escola de mares i pares, colònies d’estiu a Santa Susanna i Sant Antoni de Calonge i altres.

Com ens organitzem?

L’AMPA la formem voluntàriament totes les famílies de l’escola i la gestiona una junta directiva, elegida en assemblea general, amb càrrecs renovables cada dos anys. La composició compta amb president, vicepresident, secretari, tresorer i vocals. La junta de l’AMPA es reuneix mensualment el primer dilluns de cada mes en reunió ordinària i està oberta a la participació de tots els pares i mares. La junta de l’AMPA ens organitzem a través de les comissions d’extraescolars, casals i colònies, festes, econòmica, grups de lleure, comunicació, menjador. A més de les comissions alguns membres de l’AMPA assisteixen en representació d’aquesta al consell escolar, la coordinadora de les AMPA de Vic i la junta de Sant Tomàs (associació titular del centre).

L’AMPA finança les seves activitats a partir d’una quota semestral de 20€, les subvencions obtingudes, la loteria i els rebuts específics en aquelles activitats que realitzen els alumnes.

L’assemblea general és l’òrgan sobirà de l’associació, està constituïda per tots els pares i mares de l’AMPA. Es reuneix un cop durant el curs en sessió ordinària per elegir els càrrecs de la junta, revisar l’estat de comptes, fer balanç i noves propostes sobre les activitats de l’AMPA i tractar temes que afectin la comunitat educativa.

Si encara no sou socis de l’AMPA, clica aquí per descarregar un formulari.

L’AMPA està inscrita al registre d’Associacions de la Generalitat de Catalunya. Per conèixer els seus estatuts clica aquí.